Herijken veranderstrategie Alfa-college

Sessie 1: (h)erkennen versnellers en vertragers flexibiliseringsproces



Op 22 april mocht ik een sessie verzorgen voor het Alfa-college in Groningen. Doel was om een start te maken met het herijken van het programma Passende en Logische Leerroutes (PLL). Met een selecte groep opleidingsmanagers, programmaleden en andere sterrolhouders hebben we gekeken wat met name de grootste belemmeringen zijn die voortgang PLL in de weg zitten. Maar ook werkzame ingrediƫnten voor de veranderaanpak zijn opgehaald.

  • Inventarisatie 3 belangrijkste knelpunten
    • De veranderopgave is te groot, focus ontbreekt
    • Er is geen gedeelde urgentie
    • Gebrek aan een gemeenschappelijke taal

Maar ook belangrijke versnellers zijn in beeld gebracht. Door de (on)werkzame elementen van het veranderproces op assen te positioneren, ontstond een eerste beeld over welke veranderassen er eigenlijk spelen binnen het programma PLL en hoe die van invloed zijn op het versnellen of vertragen van voortgang op het veranderproces.



Hulp nodig?

Heb jij een vraagstuk waarbij ik je kan helpen? Neem dan contact met me op!

Webproof Webdesign Wordpress