Ondersteunen organisatievrede verandering richting Lerend Kwalificeren
Afgelopen jaren heeft binnen het Grafisch Lyceum Utrecht (GLU) het project ‘Onderwijshorizon’ plaatsgevonden. Het ontwikkelen van een nieuw onderwijsconcept stond hierin centraal. Het nieuwe onderwijsconcept brengt veel veranderingen met zich mee voor zowel de student, docent als organisatie. Het heeft grote impact op onder andere het curriculum, het pedagogisch-didactisch handelen in de klas, de rol van de docent en de manier van feedback geven, toetsen en beoordelen. Om de toetsing goed te laten aansluiten bij het onderwijsconcept, wil het GLU gaan werken volgens de principes van lerend kwalificeren (LK). Hierbij worden toetsen vooral gebruikt om voortgang in beeld te brengen in plaats van te zien als enkel afrekenmoment. Binnen alle teams is veel interesse en enthousiasme om volgens de principes van Lerend Kwalificeren te gaan werken.
Om te voorkomen dat teams hiermee los van elkaar aan de slag, is het programma gestart: Lerend Kwalificeren doen we zo binnen GLU! Bureau Miss Daad is gevraagd als lid deel te nemen aan het programmateam en zowel denkkracht als uitvoeringskracht te leveren in met name het komen tot een organisatiebrede aanpak, borging en verankering in de kwaliteitscultuur.
Hulp nodig?
Heb jij een vraagstuk waarbij ik je kan helpen? Neem dan contact met me op!