GLU

Intervisie versterken pedagogisch-didactisch klimaat schooljaar 2024-2025

Ook het grafisch domein is aan flinke veranderingen onderhevig. Het werkveld innoveert (cross-mediale verbindingen, technologisering), en ook de studentenpopulatie verandert. Daarom heeft het Grafisch Lyceum Utrecht afgelopen jaren gewerkt aan het ontwikkelen van een nieuw onderwijsconcept. Daarin staan de volgende uitgangspunten centraal:

  • Een open en veilige leeromgeving (socialisatie en verbinding)
  • Keuzes naar eigen behoefte en kunnen (persoonsvorming en autonomie)
  • Beroepscontext mediawereld centraal (kwalificatie en competentie)

Uiteraard heeft dit nieuwe concept ook invloed op de rol van de docent. Werken vanuit integrale opdrachten, studenten meer autonomie geven, meer vragend en coachend begeleiden. Om docenten te ondersteunen hierin te groeien, is voor 4 groepen een intervisietraject gestart. Elke maand komen zij in kleine groepjes bij elkaar om eigen praktijkcasussen uit te diepen en met elkaar na te denken over hoe het pedagogisch-didactisch klimaat en de onderlinge samenwerking versterkt kan worden.



Hulp nodig?

Heb jij een vraagstuk waarbij ik je kan helpen? Neem dan contact met me op!


Webproof Webdesign Wordpress