Alfa-college

Herijken veranderstrategie

Afgelopen jaren zijn veel stappen gezet in het vergroten van de flexibiliteit van het onderwijs binnen het Alfa-college. Het programma Passende en Logische Leerroutes (PLL) geeft vorm en inhoud aan deze schoolbrede transitie richting flexibilisering van het onderwijs, waarbij ook aansluiting met DNA-verband van belang is.

De voorlopersgroepen experimenteren volop met het ontwikkelen en implementeren van Passende Logische Leerroutes. Andere teams zitten in de voorbereidingsfase of zijn net gestart. Tegelijkertijd is er ook grote groep die nog niet in beweging is gekomen. Hoe duidelijker en concreter de resultaten van het programma PLL in de praktijk zichtbaar worden, hoe meer bij sommige achterblijvende teams de weerstand tegen de verandering voelbaar en zichtbaar wordt. Daarom wil het programmateam in drie sessies de veranderstrategie onder de loep nemen en kijken hoe het vervolg van het programma het beste vormgegeven kan worden.

  • Sessie 1: Herkennen en erkennen
    De 1e bijeenkomst gaat over het samen (h)erkennen van de belangrijkste ervaren versnellers en vertragers in de veranderaanpak PLL.
  • Sessie 2: Ontwerpsessie scenario’s
    De 2e bijeenkomst staat in het teken van het identificeren van de belangrijkste assen in het veranderproces om op basis daarvan scenario’s te schetsen waarmee we de huidige veranderstrategie kunnen herijken
  • Sessie 3: Doordenken toekomstscenario
    Tijdens de 3e bijeenkomst gaan we verder met het uitwerken en doordenken van de meest kansrijke scenario’s voor het herijken van de veranderstrategie PLL. We willen uiteindelijk komen tot een voorkeursscenario voor te leggen aan het DO en CvB



Hulp nodig?

Heb jij een vraagstuk waarbij ik je kan helpen? Neem dan contact met me op!


Webproof Webdesign Wordpress